♡/자주보였템

2022 틱톡에서 자주 보였던 뷰티템

jipsoon 2023. 1. 18. 20:31

생각나는대로 적었엄, 순서=순위 아님

내 피드에 뜬거 기준임

영어 알못이 파파고 돌림 양해부탁 

영어는 평생 공부중이니까 부드러운 피드백 언제나 환영

 

viral items 2022 on tiktok in my opinion 

I wrote it down as I remember, not as a ranking

you've been watching contents via diffrent algorism in tiktok with me

alomost english sentence made by translation program, papaogo

i am studying english like forever, welcom any feedback about my imperfection english

 

 

 

 

DIOR BACKSTAGE ROSY GLOW 001 pink

디올 로지글로우 001 핑크 

 

 

국내에서도 그렇지만 유독 디올은 매니아층이 많구나 하는 느낌을 많이 받았다. 

 

개인적인 생각은 가격이 막 합리적인건 아니지만,

그만큼 샘플이나 사은품도 잘 챙겨주고 

품목에 따라서는 샤넬보다 저렴하지만, 품질은 좋은 그런 이미지 인데 

이게 서양에서도 비슷한 이미지 인 모양이다.

디올의 마케팅을 칭찬하는 포스팅들도 종종 보게됨 

 

샤넬의 고고한 이미지를 지키기 위한 마케팅인지 틱톡에서 보게 는 상품은 

디올이 압도적으로 많고, 자주 보이는 느낌

 

특히나 백스테이지 라인들은

디올의 브랜드 이미지를 유지하면서도 트랜디함을 놓치지 않고 

기존에 있던 라인들 보다 저렴한 가격대를 내세우고 있으며 

가격적인 접근성에 그치지 않고,

울타뷰티나 세포라에서도 테스트해보고 구매가 가능하다는점이 성공적인 마케팅 이었던 것 

같다. 

 

브랜드 전체의 이미지를 망치지 않으면서도 코어 구매층을 형성하게 되는데 결정적인 역할은 한듯

은근히 샤넬이나 디올같은 브랜드들은 나이대가 어느정도 있는 사람(마담)들을 위한 브랜드라는 이미지가 있었는데 

디올은 틱톡이라는 플랫폼과 백스테이지 라인을 활용해서 이런 이미지를 어느정도 타파한듯 싶다.

 

몸팔아 디올레이디백 사는 동양인 캠페인 같은

천지분간x, 한치앞을 내다보지 못하는 병크만 터뜨리지 않으면 탄탄대로일듯

 

 

I felt that Dior has a lot of enthusiasts. 

Personally, the price is not very reasonable.
but you can get many freebies and samples

when you made purchase than other luxury beauty brand.
Depending on the item, it's cheaper than Chanel, but the quality is so much better. 

I even watch posts about praising Dior's marketing on tiktok sometimes. 

maybe channel dont want to dive to new, fast(less reliable) platform yet for protect they's brand 

anyway it makes more people watching about diro, not channel at least in tiktok 

let's get back on track,

the back stage line products are more resonable price than other diro products.

plus, you can actually try out in ulta beauy or sephora. 

it makes people get touch to dior more easily, feel closer.

in my opinion, it is the successful marketing. 

it make dior are no more for madame brand, trendy but still suxury brand.

 

if dior do not make mistake like this ▽ again,

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/biz/2016/04/488_202448.html

 

they can keep making big fans in asia, include korea. 

you know, recently mz generations are cancel EVERYTHING lol

 

 

 

 

 

rare beauty Soft Pinch Liquid Blush

레어뷰티 소프트 핀치 리퀴드 블러쉬

 

 

간단하게 나 이거샀어! 부터 사용해보는 영상

그리고 양조절 실패로 온 얼굴을 덮어버림

> 그만큼 발색 쫙쫙 올라온다는 바이럴 류 영상들을 엄청 많이 본듯

솔직히 셀레나 고메즈 라는 셀럽을 앞세운 브랜드라 

품질보단 팬심이 앞서지 않을까 하는 생각도 들었는데 

출시부터 지금까지 끊임없는 간증컨텐츠들을 보면 

카일리코스메틱 같은 전형적 뮤즈 브랜드와는 조금 다른 느낌이 든다 

 

i so much watch contants about this. 

just try out or cover all over face this blush > testimony it is super pigmented 

actually, i thought this brand also one of fandom selling like other muse brands like kylie cosmetics

at first time, this brand just launched. 

but i can watch and read about good reviews about this brand's product so easily 

and now i feel many people love this brand's products as good beauty products.

 

 </p

 

 

 

 

라네즈 립 슬리핑 마스크

laneige lip sleeping mask

 

사실 국내에서는 뛰드 진저 어쩌고가 더 입소문/유명템 인 것 같지만 

이게 이렇게 흥한다고요? 싶어서 아모레 주가 확인하게 만들었던 상품ㅋㅋㅋㅋ

정작 아모레 계정은 그리 인기 있는게 아니어서 

역시 틱톡은 사용자들이 장악해나가는 느낌이 강한 플랫폼이긴 하다 라는걸 여실히 느끼게 해준 상품 이기도 하다. 

(인스타 랑 정반대 포지션인듯) 

립 마스크 보다는 촉촉한 립을 연출하기 위해서 사용하는 컨텐츠들이 더 많았던게 흥미로웠다. 

쵸크쵸크 립은 그냥 본인 입술에 편한 립케어 제품들을 

*컵에 묻던말던* 수시로 발라주는게 최고임

저 *컵에 묻던말던*이 싫으면 걍 버석버석 말라비틀어진 입술로 살다가 

필요할때만 이런류 립케어 제품으로 불려서 밀면됨 

 

actually in korea, etude's ginger lip mask is more popular item 

so i was so interested contents about this product. 

it makes me even check that stock prices 'amore' lol

tiktok is really funny and interest new kind of platform, that not for brand marketers but actual users

exactly opsite position with instagram.

 

and it is really interesting to me that many people using this product for

dewy or glossy lips like topper, not just for lip mask

 

i think the best way to moisturerize your lips are 

apply often any lip care product what you want. 

even though it feels uncomfortable, or it leave a mark on the cups.

if you dont like this way, live with dry lip and whe you need to revmove dead skin on your lips

put on tons of lip care product, and shave dead skin on the lips after few minites. 

 

 

 

 

 

charlotte tilbury beauty light wand pinkgasm, pillow talk original 

샬롯틸버리 뷰티 라이트 완드 핑크가즘, 필로우 토크 오리지날 

 

 

딱히 바이럴 마케팅이었던건 아니었는데 걍 사람들이 많이 씀 

개인적으로 호감인 브랜드라 나도 궁금함 

 

i think it is not just for viral marketing, 

just many people using this product. 

and it infuluence me. 

I'm also curious about this product because it's a brand that I like personally.

 

 

 

 

 

clinique almost lipstick in black honey 

크리니크 올모스트 립스틱 인 블랙 허니 

 

 

한국에선 바이럴탈일 없겠다 싶었던 제품과 컬러

한국에서는 글로시한 표현은 립스틱보다는 립틴트를 선호하기도 하고

어두운 컬러가 유행하는 일이 잘 없어서 

한 십여년 전에 엄청 다크한 버건디 유행했던게 다인듯

그치만 개인적으로는 취향에 맞았던 아이템

다른 나라 품절대란 재밋게 봤던 기억ㅋㅋ 

 

i thought this product will not viral in koea. 

becasue in korea most people prefer glossy lip tint, not lipsticks 

plus, cark colors dont really get popular in korea usually. 

i think dark color boom was 

dark colors don't really get popular.

as far as i remember, there was dark burgundy boom about decade ago and that's all.

but personally, it was an i them that i like.

and quite enyoing watching

'i wanted this but sold out or i finally got this item what i wnated so badly' trend contents

(in other countries.)

 

 

 

 

 

+ 번외 extra round

 

Hermès Plein Air, Complexion balm

에르메스 내추럴 인행싱 콤플렉시온 밤

 

이것도 바이럴이라 해도 될지 모르겠지만

제품력에 실망했다는 의견으로 바이럴 탔던 에르마스 스킨틴트밤

+가심비도 챙겨주지 못한 패키지도 한몫 한듯

한국에서는 나온지도 모르는 사람도 꽤 되는듯

 

i dont know this kind of contents can named viral item

a lot of people said they were disappointed quality of this product

+ cheapy package that didnt match at all with cost and brand image

 

 

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